Touwtrekken

21 augustus 2019 | 13.35 - 17.00 uur

Gerelateerde items (op tag)

13.30 uur: op het Oranjeweitje aan de Torenlaan
Het touwtrekken blijft een onmisbaar element op deze waterrijke middag. Uit de wijde omgeving komen deelnemers en toeschouwers op dit spektakel af. Als je wint komt de naam van je ploeg op de mooie Gebroeders v.d. Heiden-wisselbeker.

In 2018 was dat: ‘De Ploeg Met De Lange Naam Die Niet Op De Beker Past’. Bij de dames ging, na een zeer intensieve en spannende competitie, de ploeg met de mooie naam ‘Ogen dicht en gaan’ er met de nieuwe wisselbeker vandoor die beschikbaar is gesteld door Stal Nooitgedacht. Er zal deze middag weer met volle overgave en een grote sportieve rivaliteit gestreden worden. In ieder geval zullen alle ploegen tot het uiterste gaan om te voorkomen dat zij door de verfrissende waterstraal getrokken worden. Het belooft weer een geweldig mooi schouwspel te worden.

Originaliteitsprijs
Naast het sportieve aspect van deze middag, wordt al een paar jaar de ‘Peter Smit bokaal’ uitgereikt aan een van de deelnemers of ploeg die zich op originele wijze weet te presenteren. In 2018 ging deze bokaal naar een touwtrekploeg met de naam: ‘Oktoberfest’.

NB. Geen glas op het Oranjeweitje. Dus geen flessen (alcoholische) drank meenemen. Dit geldt voor iedereen: deelnemers én toeschouwers!

Inschrijfgeld kan ter plaatse worden betaald tussen 12.00 en 13.30 uur. Deelnemen aan de handicaprace is vanaf 16 jaar; het aantal deelnemende paren (een paar bestaat uit een man en een vrouw) is maximaal 40.
Inschrijfgeld touwtrekken, per team: € 15,-

Touwtrek-teams kunnen zich hier inschrijven.

Reglement touwtrekken

Tenslotte

•    Denk bij alle evenementen om uw eigen veiligheid en om die van uw (klein) kinderen. Blijf achter de hekken en op afstand van de paarden.
•    Ook de traditionele kuil met water blijft voor groot en klein een gevaarlijke magneet.
•    Houd u alstublieft uw kinderen achter de hekken van het ‘Oranjeweitje’, zo kunnen de spelen rustig verlopen en gebeuren er geen ongelukken.
De Blaricumse feestweek moet voor iedereen een FEEST zijn.

Tijdens de kermisweek
 geen gebruik van glaswerk
Ook de Oranje Vereniging ontkomt niet aan de steeds scherper wordende regelgeving met betrekking tot veiligheidseisen. Vanaf 2018 zijn wij dan ook genoodzaakt om onderstaande regel in acht te nemen. Bij alle activiteiten van de Oranje Vereniging is het gebruik van glaswerk en metaal (bestek) niet toegestaan. Dat betekent, in tegenstelling tot wat u wellicht gewend bent te doen, dat het meenemen van drank in glaswerk en metaal bestek niet is toegestaan. Wij zijn verplicht hier op toe te zien. De Oranje Vereniging heeft een bar bij alle locaties waar zij activiteiten organiseert. Hier worden consumpties in plastic bekers geschonken. Tevens zijn er speciaal voor het plastic oranje afvalcontainers aanwezig. Wij vertrouwen op uw medewerking zodat u het mede mogelijk maakt dat wij onze activiteiten probleemloos kunnen blijven verzorgen.
Proost in Plastic