Ringsteken op ongezadelde paarden

17 augustus 2019 | 11.15 uur

11.15 uur: op ‘t ziekenweitje aan de Meentzoom
Prachtige sportieve strijd op ongezadelde paarden! Blijven zitten is al lastig, laat staan er ook nog een ring bij te steken.

Aimee Bollebakker zal er alles aan doen om, net als afgelopen jaar, er met de eerste prijs vandoor te gaan. Na één proefronde, volgen er drie rondes voor de wedstrijd. Er zijn drie prijzen voor het ringsteken en één voor de schoonste galop. Voor de kampioen ringsteken is de Piet Boersen wisseltrofee.

Inschrijven ter plaatse vanaf 10.15 uur. Inschrijfgeld € 3,-. Het reglement kunt u onderaan deze pagina downloaden.
Graag met gepast geld betalen. Voor alle deelnemers is er na afloop een fraaie rozet tegen inlevering van het startnummer en de ringsteekstok.

HET IS NIET TOEGESTAAN MET DEZELFDE VIERVOETER MEE TE DOEN DIE OOK IS GESTART BIJ DE PONY’S.

Oefenen ringsteken voor ruiters (pony’s/paarden) en menners
Ter voorbereiding op het ringsteken in de kermisweek wordt op zaterdag 10 augustus op het Stad en Lande Ruiters verenigingsterrein oefenringsteken voor ruiters (vanaf 14.00 uur) en menners (vanaf 16.00 uur) gehouden.
Kosten deelname: € 5,- per ruiter/aanspanning. Deelnemers hoeven geen lid te zijn van Stad en Lande Ruiters. Het dragen van een ruitercap is verplicht.

Inschrijving en deelname aan het ringsteken geschiedt geheel voor eigen risico en op eigen verantwoordelijkheid en staat open voor geoefende ruiters, die tijdens de wedstrijden een passende ruitercap dragen. De organisatie kan geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden t.a.v. eventuele calamiteiten. Verzekering is derhalve een zaak van de deelnemer(ster) zelf.