OVB enquête

‘Invulling van de maandag tijdens de Kermisweek’
Tijdens de jaarvergadering op 22 maart 2017 is er bij het bestuur door de werkgroep ‘paarden’ het verzoek ingediend om een enquête te mogen houden tijdens de komende Kermisweek over een eventuele aanpassing van de invulling van de maandag.

Als bestuur staan wij open voor veranderingen en vinden ook dat u als lid van onze vereniging en/of als inwoner van ons prachtige dorp uw stem mag (moet) laten horen.

Keuring versierde aanspanningen
Op de maandagmorgen van de Kermisweek vindt er traditiegetrouw op het Oranjeweitje de keuring van de versierde aanspanningen met pony’s en paarden plaats.
Echter, al enige jaren loopt het aantal deelnemers terug: van 45 in 2006 tot 25 in 2016.

Vermoedelijke oorzaken:
- aantal boeren met paarden is nihil,
- aantal mensen die het versieren leuk vinden is teruggelopen,
- vroeger namen veel Blaricummers de hele kermisweek vrij,
- op zondag worden de aanspanningen versierd terwijl er op het Oranjeweitje ook leuke activiteiten zijn,
- het slechte weer van de laatste jaren en het gemak om vooraf de weersvoorspellingen te bekijken.

Ook het aantal bezoekers op de maandagmorgen neemt af.

Het voorstel:
Het idee is om op de MAANDAGMIDDAG zowel de keuring van de aanspanningen als het ringsteken te laten plaatsvinden. Ook de bakfietsen krijgen gewoon de gelegenheid om ring te steken.

De werkgroep ‘paarden’ ziet als voordelen:
- de deelnemers kunnen op de maandagmorgen de aanspanningen nog versieren,
- minder inzet van vrijwilligers en juryleden nodig,
- voor deelnemers en vrijwilligers een kortere dag,
- minder kosten.

Het eventueel verplaatsen van de maandagochtendactiviteiten naar de maandagmiddag houdt in dat de rondrit door het dorp zal komen te vervallen.

Geef uw mening!
Hieronder vindt u het enquêteformulier. Wij vragen u dit in te vullen en daarna te mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of af te geven bij de OVB kassa tijdens één van onze activiteiten in die week. Ook worden er tijdens de paardenactiviteiten op zaterdagmorgen en maandag enquêteformulieren uitgedeeld. Het resultaat van deze enquête zal mede bepalend zijn voor de keuze die het bestuur tijdens de jaarvergadering van 2018 zal maken.

Opslagruimte gezocht »