Donderdag

Middag voor Blaricumse senioren

Donderdagmiddag 23 mei 2013
Ook aan de senioren onder onze leden is gedacht. Vanmiddag speelt Lia Verheul van de 'Vrolijke Noot' haar programma 'De Oude Zolder'. Zo'n 250 senioren zijn, ondanks de regen en kou, naar de tent gekomen. Gelukkig wordt de tent verwarmd. Het programma bestaat uit herkenbare verhalen van vroeger die een inleiding zijn naar een liedje, waarvan de tekst wordt geprojecteerd en kan worden meegezongen. De kunst is het liedje eerder te raden, dan het op het scherm te zien is. In de pauze kan men o.a. genieten van een glaasje advocaat met slagroom.

Theater ‘Tussen Kerk en Kroeg’

beelden theater ovb75Donderdagavond 23 mei 2013

Om 19.00 uur verzamelen de theaterliefhebbers zich in de tent. De groepen van gemiddeld 30 personen vertrekken naar twee voor hen onbekende locaties. Bij Wexxs Wijnen treedt het harp-sopraan duo Prima Vera op. Twee bijzondere dames in prachtige jurken die hun publiek weten te betoveren met een klassiek repertoire.
Op de deel van Rie Rigter luistert men geboeid naar heerlijke Franse chansons vertolkt door Edouard.
In een lokaal van de Openbare Basisschool treedt Emma op. Een brutale 17 jarige die shockeert en vertedert.
Ook Bep Borsen aan de Zwaluwenweg heeft zijn boerderij opengesteld voor het theaterpubliek. In zijn herkenbare groene outfit treedt hier de hyperactieve Bertje Doperwtje op.
En dan zomaar bij mevrouw Bakhuizen in haar huiskamer aan de Raadhuisstraat, hoek Schoolstraat-Middenweg zittend op de oranje bankjes, gefascineerd kijken naar het optreden van goochelaar Roby. Terwijl iedereen bijna op z'n lip zit, voert hij op onverklaarbare wijze zijn trucs ten tonele.
Heeft u het genoegen gesmaakt bij Peter Smit, sinds kort oud-voorzitter OVB, op een van die schattige poefjes te mogen zitten? Hier een optreden van Justine Keizer met een gedeelte uit haar voorstelling 'Hufter'. Zie het filmpje op deze pagina. Net als Emma maakt zij deel uit van Cabaret Cats.
Bij Budje en Thea hangt de Blaricumse vlag uit ter verwelkoming van de mensen die bij hen, gezeten op strobalen, gaan luisteren naar de jazz formatie Oosterdok4. Niet zomaar een orkest; in juli treden ze op tijdens het North Sea Jazz festival.
Rond 20.30 uur komen de groepen terug in de tent.
Emma en Justine voeren als opwarmertje een hilarisch nummer op. Hun oog is gevallen op de gemeente secretaris, Arie Hogendoorn, die op het toneel het mikpunt wordt van hun liefde en haat. Hij ondergaat het allemaal zeer sportief en met zichtbaar plezier.

1.000-ste lid
Peter Smit heet de aanwezigen welkom en reikt aan de aanwezige wethouders, m.u.v. de heer Rob Posthumus die al lid is, een gratis lidmaatschap uit voor één jaar. De burgemeester, Joan de Zwart, wordt begroet als het 1.000-ste lid van de Oranje Vereniging. Op haar beurt overhandigt zij een cheque van € 500,- aan de voorzitter.
De avond wordt vervolgd met een Hongaarse bruiloft. Op de klanken van viool, bas en panfluit wordt er al spelend en dansend door de groep Ördögös het verhaal verteld van een arme verliefde schaapherder.

Na afloop worden de ervaringen uitgewisseld van de genoten voorstellingen.