Live-music op het podium bij de muziektent.

15.30-17.30
Band Topsy Turvy
Topsy Turvy bestaat al vanaf 1994 en laat je swingen van de eerste tot de laatste minuut met een gezonde mix van muziekstijlen die met veel enthousiasme worden gebracht! In een bezetting van tien enthousiaste bandleden, inclusief drie blazers, is er ook echt sprake van entertainment. De twee zangeressen en zanger laten jouw favoriete swingnummers tot leven komen.

Live-music op het podium bij de muziektent.

11.00-11.45
Djembegroep Nakupenda LeBiKa
Nakupenda Lebika bestaat uit een groep van 8 enthousiaste muzikanten uit Eemnes, die als hobby djembé spelen hebben. Zij verzorgen optredens en workshops voor scholen, kinderfeesten en verjaardagen tot 30 personen. De Tanzaniaanse Mwajuma Kitano geeft hen les op de donderdagavond.
Heb je interesse? Inlichtingen: tel: 0622875564.

Burgemeester Barbara de Reijke

12.00-12.05
Op het podium bij de muziektent zal de burgemeester van Blaricum, Barbara de Reijke, een felicitatieboodschap uitspreken.

Op de algemene ledenvergadering van de Oranje Vereniging Blaricum, die op 21 maart 2024 heeft plaatsgevonden in Het Vitus, is een nieuw bestuur gekozen.
Op de foto v.l.n.r. Aimee Bollebakker (secretaris), Frank de Winter (voorzitter), Sven Andriessen (penningmeester) en Demian van Loo (bestuurslid). Niet op de foto: Paula Deppe (bestuurslid).

Afscheid werd genomen van
Mona Deuning (oud-voorzitter) en Paul Kaarsgaren (oud-penningmeester). Zij worden enorm bedankt voor hun jarenlange toewijding en inzet.

Afscheid-oud-bestuur-OVB-2024.jpg

Zaterdag 25 november 2023 arriveerde Sinterklaas om 17.15 uur in Blaricum. Gelukkig was het droog en honderden kinderen en ouders stonden hem al op te wachten. Na begroeting door de burgemeester van Blaricum, Barbara de Reijke, betrad de Sint de feestelijk verlichte Vitus-tuin waar veel activiteiten voor de kinderen waren georganiseerd. En natuurlijk kon iedereen de Sint een handje geven en met hem op de foto. Het was een bijzonder geslaagd feest!

BEKIJK ALLE FOTO'S !

De foto's in de 'Afbeelding galerij' zijn gemaakt door Gerrit Roodhart.

In 1938 is het allemaal begonnen. Onderzoek in de media van toen leert ons dat er vooral feest gevierd werd onder de vlag van een Christelijke Oranjevereniging van Laren Blaricum. Onder de bezielende leiding van meneer Van Campen werd de Blaricumse Oranjevereniging opgericht. Deze meneer Van Campen wist vele mensen te bewegen om zaken te helpen organiseren in het dorp. Tegenwoordig noemen we dat ‘netwerken’. Toen twee jaar later de Tweede Wereldoorlog uitbrak, was het natuurlijk duidelijk dat de activiteiten werden geminimaliseerd of zelfs werden opgeschort.

In 2018 is het 80-jarig bestaan van de Oranje Vereniging Blaricum groots gevierd . Bekijk hier alle activiteiten.

Logo-OVB-80-jaar.jpg

BEKIJK HIER DE FOTO'S
 zaterdag 19 augustus 2023

Ringsteken op ongezadelde pony's
Ringsteken op ongezadelde paarden
Kermisvoetbaltoernooi
Lampionnenoptocht
Optreden live-band Rust Wat
Vuurwerk Rust Wat

zondag 20 augustus 2023
Vossenjacht solexen
Versierde kinderfietsjes

maandag 21 augustus 2023
Keuring versierde aanspanningen
Ringsteken met aanspanningen
Ringsteken met bak- en transportfietsen

dinsdag 22 augustus 2023
Ontmoetingsmiddag in Het Vitus

woensdag 23 augustus 2023
Handicaprace
Touwtrekken
Kinder-touwtrekken

Op zaterdag 19 augustus 2023 was vanaf 11.15 uur het ringsteken op ongezadelde paarden op het terrein van Stad en Lande Ruiters.
Foto's: Gerrit Roodhart

Op sportpark Oostermeent aan de Schapendrift werd op zaterdag 19 augustus 2023 vanaf 13.00 uur door 19 teams, waaronder een Oekraïens team, gestreden om de cup van Blaricum.
Foto's: Gerrit Roodhart

Op zaterdag 19 augustus 2023 was 's avonds bij Rust Wat de lampionnenoptocht, het live-optreden van de band CASTLE en het daverende vuurwerk.
Foto's: Gerrit Roodhart

Op zaterdag 19 augustus 2023 was vanaf 10.00 uur het ringsteken op ongezadelde pony's op het terrein van Stad en Lande Ruiters.