Ringsteken op ongezadelde pony’s

17 augustus 2024 | 10.00 uur

10.00 uur: op het terrein van Stad en Lande Ruiters (SLR)
Op de zaterdagochtend start de Blaricumse Kermisweek als vanouds met het ringsteken op ongezadelde pony’s! Sinds twee jaar niet meer op het ‘Ziekenweitje’ maar op het terrein van Stad en Lande Ruiters, ingang hoek Meentzoom - Schapendrift (ingang SLR bij de Slotweg is afgesloten). Op deze fraaie locatie kunt u kijken naar dit spectaculaire schouwspel, onder het genot van een kopje koffie, een ander drankje of een lekkere koek.
Inschrijven: ter plaatse vanaf 09.00 uur.

Ringsteken op ongezadelde paarden

17 augustus 2024 | 11.15 uur

11.15 uur: op het terrein van Stad en Lande Ruiters (SLR)
Ingang terrein SLR op de hoek Meentzoom - Schapendrift (ingang bij de Slotweg is afgesloten).

Na het ringsteken op ongezadelde pony’s volgt de prachtige sportieve strijd van het ringsteken op ongezadelde paarden! Dit jaar dus wederom op het terrein van Stad en Lande dat een mooie locatie is voor deze spectaculaire activiteit. Blijven zitten op een ongezadeld paard is al lastig dus laat staan als je ook nog moet ringsteken. Maar de deelnemers zijn meestal geoefende ruiters die op het paard hun mannetje of vrouwtje staan.
Inschrijven ter plaatse vanaf 10.15 uur.

Kermis voetbaltoernooi

17 augustus 2024 | 13.00 uur

13.00 uur: sportpark Oostermeent aan de Schapendrift

Op de voetbalvelden van B.V.V.’31 zal weer gestreden worden om de cup van Blaricum. Bij dit toernooi wordt op een half veld met 7 tegen 7 gespeeld. Hopelijk schrijven er weer veel nieuwe teams in.
De laatste keer deden er negentien teams mee, waaronder één dames team. Verder was er grote belangstelling vanaf de zijlijn. Er zijn mooie bekers te winnen waaronder de ‘Gerbe van der Woude-beker‘, de fair-play beker voor het meest sportieve team. Kom ook kijken naar dit spannende evenement dat altijd wordt afgesloten met een gezellige prijsuitreiking. De minimum leeftijd van de spelers is 16 jaar.
Maximaal 20 teams kunnen zich opgeven tot uiterlijk zaterdag 10 augustus via e-mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Live optreden van de band NOAH

17 augustus 2024 | 20.00 uur

20.00 uur: bij 'Rust Wat' aan de Schapendrift
NOAH: de ultieme party-machine

Stap aan boord van deze fenomenale party-machine en laat je meevoeren op een opwindende reis door de grootste hits en foutste nummers van de afgelopen vijftig jaar. Met een gigantisch repertoire dat alle genres omvat, verpakken ze bekende nummers in vette medleys. Bij NOAH draait alles om de totaalervaring. De show wordt ondersteund door adembenemende special FX effecten die je zintuigen prikkelen en je naar een andere dimensie van plezier en vermaak brengen. Het feestgehalte is altijd torenhoog, waardoor ze er samen met jou gegarandeerd een memorabele avond van maken. Zing je favoriete hits mee en geef je volledig aan de betoverende sfeer van NOAH.

Lampionnenoptocht

17 augustus 2024 | 20.45 uur

20.45 uur: start hoek Melkweg/Verbindingsweg
Net als andere jaren maken we weer een spannende maar gezellige tocht door het ‘kleine heitje’ naar Restaurant ‘Rust Wat’ aan de Schapendrift. De start is om 20.45 uur hoek Melkweg/Verbindingsweg. Zorg dat je op tijd bent en neem natuurlijk een kleurrijke lampion mee. Geen fakkels!

Het daverende vuurwerk

17 augustus 2024 | 22.00 uur

22.00 uur: bij Restaurant ‘Rust Wat’ aan de Schapendrift

Na het optreden van de spectaculaire live-band NOAH zal, als de lucht donker wordt, in Blaricum deze eerste Kermisavond weer hel verlicht worden met mooi siervuurwerk. Als de band zijn laatste nummer heeft gespeeld, gaan de grote lichten op de tribune uit, zodat u in het donker volledig van het vuurwerk kunt genieten. Zorg ervoor dat de spelende kinderen, voordat de lichten uitgaan, weer in uw nabijheid zijn.
OVB-leden en kinderen t/m 12 jaar hebben GRATIS ENTREE bij het optreden en vuurwerk bij ‘Rust Wat’
Leden van de Oranje Vereniging hebben op vertoon van hun lidmaatschapskaart GRATIS entree voor twee personen. Blaricumse kinderen t/m 12 jaar mogen GRATIS genieten van dit spektakel. Entreeprijs niet-leden € 12,50 p.p. ’s Morgens vanaf 10.00 uur zijn entreekaarten in de voorverkoop verkrijgbaar bij het ringsteken op het ziekenweitje aan de Meentzoom en ‘s avonds aan de kassa bij ‘Rust Wat’.