Koningsdag in Blaricum

De Blaricummerie is een evenement op Koningsdag met heel veel marktkramen in het oude dorp, de kindervrijmarkt, live muziek en demonstraties op diverse podiums, een spectaculaire klimwand en leuke kinderattracties! Dit alles maakt Blaricum één van de gezelligste plaatsen om Koningsdag te vieren.

Op Koningsdag zaterdag 27 april 2024 is van 10.00 - 16.00 uur in Blaricum Dorp de BLARICUMMERIE. Deze gezellige markt was de voorgaande jaren een groot succes in het Gooi met o.a. een kindervrijmarkt, kinderattracties, kunst, cultuur en live muziek. Het volledige programma volgt.

Huur een kraam!

Verkoopt u antiek, kleding, snoep, etc. of wilt u uw kunstwerken, vereniging of goed doel onder de aandacht brengen, dan kunt u een kraam of grondplek huren op de Blaricummerie.
Informatie en inschrijfformulier kraamverhuur.

11.00-11.45
Djembegroep Nakupenda LeBiKa
De Eemnesser groep Nakupenda Lebika.

_____________________________________________

Burgemeester Barbara de Reijke

12.00-12.05
Op het podium bij de muziektent zal de burgemeester van Blaricum, Barbara de Reijke, een felicitatieboodschap uitspreken.

11.45-12.30 en 14.40-15.15
Guys & Dolls

Rock & Roll dansen staat bij veel mensen hoog op het verlanglijstje. De swingende muziek van o.a. Elvis Presley, Bill Haley, Gene Vincent & Chuck Berry nodigt uit om lekker samen te dansen.
Jan & Linda van Guys & Dolls hebben hun sporen ruimschoots verdiend als leden van het Amsterdamse Rock & Roll Showteam “JIVE 55”. Dolgraag willen zij hun liefde en passie voor deze dansmuziek met anderen delen.
See You Later Alligator!

12.30-14.30
Sixpack
Sixpack bestaat uit 6 muzikanten die allen al meer dan 35 jaar podiumervaring hebben in diverse bands. Het repertoire bestaat uit covers; de meeste uit de jaren 60 en 70 variërend van The Eagles tot The Stones en van Robert Palmer tot Eric Clapton. Ook een klein aantal Nederlandstalige nummers wordt niet geschuwd.(o.a. De Dijk). Plezier staat bij ons voorop onder het motto; muziek verbindt! Sixpack staat altijd garant voor een feestje van herkenning.
In Blaricum op Koningsdag is het inmiddels de derde keer in successie dat we op het podium staan. Dus, zin in lekkere muziek? Kom dan vooral even langs, neem een drankje en feest met ons mee!

15.15-17.45
Band Topsy Turvy
Topsy Turvy bestaat al vanaf 1994 en laat je swingen van de eerste tot de laatste minuut met een gezonde mix van muziekstijlen die met veel enthousiasme worden gebracht! In een bezetting van tien enthousiaste bandleden, inclusief drie blazers, is er ook echt sprake van entertainment. De twee zangeressen en zanger laten jouw favoriete swingnummers tot leven komen.