Zondag

Oecumenische dienst en Dorpsbrunch

Zondagmorgen 26 mei 2013

De zondag start met een Oecumenische dienst in de Dorpskerk. De Protestantse Gemeente, met als voorganger Ds. Bert Berkhof, en de R.K. Sint Vitusparochie, met als voorganger Pastoor Jan Willems hebben samen een indrukwekkende dienst verzorgd, waarin ook aandacht wordt besteed aan het 75-jarige bestaan van de Oranje Vereniging. Na afloop van de druk bezochte dienst worden de aanwezigen op een kopje koffie getrakteerd.
Op het Oranjeweitje start om 11.30 uur de Dorpsbrunch. Met 250 dorpsgenoten aan lange tafels kan men genieten van een uitgebreide maaltijd, verzorgd door het team van het Meenthuis. Op het podium speelt, onder leiding van Nol van Bennekom, de 'Swinging Seniors'; een waar genoegen om naar te luisteren.

Oranjeloop voor De Voedselbank

Zondagmiddag 26 mei 2013

Om 14.00 uur start de Oranjeloop. Over een afstand van 1,5 kilometer lopen de deelnemers hun rondje voor het goede doel: de Voedselbank. Er hadden meer kinderen aan mee mogen doen, maar degenen die mee hebben gelopen zorgden voor een bedrag van € 300,-. Petje af! Samen met de € 320,- van het doelschieten tijdens de Meerkamp, kon oud-voorzitter Frans Elbers een bedrag van € 620,- overhandigen, een geweldig bedrag! Verder kon De Voedselbank de ongebruikte restanten van de brunch meenemen en ook twee kratten meegenomen goederen.

After-Party

De middag is afgesloten met een after-party. Nog even de laatste consumptiebonnen opmaken en napraten over een geweldige week met voor elk wat wils. Wij bedanken de werkgroep OVB 75 jaar, die een jaar bezig is geweest met de voorbereidingen en de grote groep vrijwilligers die meegeholpen hebben bij het neerzetten van de hekken - het ophangen van de vlaggen, doeken - het opruimen van de tent na elke activiteit - ophalen van de glazen - het schoonhouden van de toiletten - het neerzetten van de tafels en stoelen - het 's nachts bewaken van de tent - de dames achter de kassa - BEDANKT ALLEMAAL.

Ook een woord van dank aan Jan de Jong voor de prachtige potten met planten, waardoor de tent er gezellig uitzag. Bedankt iedereen die we vergeten zijn te noemen, maar OOK een bijdrage, in welke vorm dan ook, aan ons jubileum hebben geleverd. OOK U SUPER BEDANKT!